ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Přečtěte si příběhy franšízantů

Nejzajímavější a zároveň nejnáročnější je přímá komunikace s klienty

Se Soňou Husákovou, úspěšnou franšízantkou z OK Pointu ve Vídeňské ulici v Brně, jsme si povídali o jejím vztahu k realitnímu a finančnímu byznysu a především o dalších plánech na rozšíření její franšízové pobočky.

Od začátku své profesní kariéry se pohybujete v realitách. Jak se za tu dobu posunul tento trh?
 
Je znát velký posun. Z realitního zprostředkování se stala seriózní profese a podnikání s odpovědností. Profesionální makléř pracuje na vysoké úrovni, má detailní znalosti oboru a prezentuje nemovitosti s velkou přidanou marketingovou a vizuální hodnotou. Samozřejmě stále můžete narazit na velmi slabou prezentaci nemovitostí a osoby bez dostatečných znalostí a zkušeností, ale to se stává i v ostatních oborech.
 
K realitám jste postupně přidala i finance, co bylo důvodem?
 
Spojení realit a financí ve formě franšízové pobočky OK POINT u nás funguje od počátku. Propojení těchto oborů je logické a přirozené. Klienti získávají při realitní transakci komplexní služby, a to včetně financování.
 
Jak se tyto dva segmenty doplňují?
 
Naprosto dokonale. S oblibou říkám, že jedno bez druhého se zkrátka neobejde. Pokud prodávám nemovitost, chci mít pod kontrolou i financování ze strany kupujícího. Jelikož se prodávajícímu zavazuji, že mu zajistím solventního, bezproblémového kupujícího, chci řešit i hypotéku. Díky tomu přesně vím, co banka potřebuje ke schválení úvěru, jaké budou podmínky čerpání a jak vše sladit s kupní smlouvou. Nechci se při prodeji nemovitosti spoléhat na výsledek v podobě schválené hypotéky, který mi má dodat někdo jiný. U nás má zákazník vyřízené vše pod jednou střechou.
 
Která část vašeho podnikání vás baví nejvíce?
 
Nejzajímavější a zároveň nejnáročnější částí je přímá komunikace s klienty z řad majitelů nemovitostí a se zájemci. Každý člověk je jiný, pochází z jiného prostředí, má jiné znalosti a představy. A mým úkolem je najít společnou řeč a dokázat vše potřebné vysvětlit, vyjednat a uzavřít jednání. Velmi kreativní a zajímavá je pro mne také příprava nabídky do inzerce, jako je zajištění fotografování, natáčení videa včetně záběrů z dronů, grafická podoba, 3D vizualizace, otextování nabídky a následná online prezentace.
 
A co vás přivedlo k podnikání prostřednictvím franšízy? Co bylo nejtěžší překážkou v začátcích?
 
Rozhodla jsem se jít cestou nejmenšího odporu. Při podnikání se totiž můžete vydat dvěma cestami. Buď můžete začít se vším od prvopočátku, prosekat si cestu divočinou zákonů, předpisů a požadavků. Anebo lze naskočit do fungujícího konceptu, kde můžete ihned realizovat to, co umíte nejlépe.
 
Jaké jsou výhody a nevýhody tohoto typu podnikání?
 
Obrovskou výhodou je úspora času a energie. Ve franšíze mohu rovnou dělat to, co umím nejlépe a co franšízu uživí. Díky využívání hotového ověřeného konceptu nemusím sama řešit všechny zákonné požadavky na provoz pobočky, otázky spojené s compliance při jednotlivých obchodech nebo třeba IT systém. Za využívání připraveného konceptu samozřejmě jako franšízant hradím určité poplatky.
 
Jak vás podporuje franšízor, tedy společnost Broker Consulting, a jaká je vzájemná spolupráce?
 
Broker Consulting nám poskytuje celý připravený systém a zároveň neustálou podporu pro všechny naše obchody. Trh se neustále vyvíjí a proměňuje, přicházejí různé legislativní i procesní novinky, nicméně Broker Consulting veškeré změny a novinky zanalyzuje a zpracuje tak, aby nás nezdržovaly, ale naopak posouvaly dál.
 
Podnikáte společně s manželem, doplňujete se navzájem, nebo jste spíše konkurenti?
 
O konkurenci nemůže být řeč, naše podnikání je od prvního dne společné. Spojení našich specializací, tedy reality a finance, je důvod, proč jsme si vybrali tuto podobu podnikání. Motto společnosti Broker Consulting „Finance-Reality-Spolu“ s manželem v podstatě sami ztělesňujeme. O klienty se staráme v tandemu, protože nákup a prodej nemovitostí se neobejde bez finanční stránky.
 
Jak reality, tak finance se více a více profesionalizují, jsou třeba zkoušky a certifikace. Jak se díváte na tento vývoj?
 
Jakoukoli profesionalizaci těchto oborů velmi vítám. Jedná se totiž o oblasti, ve kterých jde o hodně peněz. Nemovitosti mají až několikamilionové hod noty, často se jedná o jediný velký majetek klientů. Do každé zakázky vstupujeme s respektem a závazkem, že klienta bezpečně a s jistotou provedeme celým procesem. To může nabídnout jen kvalifikovaný odborník.
 
Loňský rok byl pro všechny náročný, jak byste ho zhodnotila?
Byl náročný bez výjimky pro každého. My máme obrovské štěstí, že oblasti financí a realit jsou důležité v každé době, během růstu i recese. V minulém roce jsme hodně pracovali, díky Broker Consulting navíc nyní můžeme realizovat realitní a finanční obchody v digitálním prostředí. Jsme tak schopni většinu věcí řešit s klienty online, a v tom vidím obrovskou výhodu a velký posun dopředu.
 
A jaké jsou vaše plány na letošní rok? Na co se chcete letos i ve střednědobém výhledu zaměřit?
 
Plánuji posílit náš OK POINT po personální stránce. Ráda bych měla v týmu víc realitních makléřů, s nimiž budu sdílet obchody i know-how. Chtěla bych také přijmout víc pracovníků do kanceláře na podporu makléřů v terénu a pro zajištění finanční oblasti.
 
Hodně se mluví o neutuchajícím zájmu jak o investiční nemovitosti, tak o chaty a chalupy. Jak je to u vašich klientů? A jak vidíte vývoj cen nemovitostí v letošním roce?
 
O celkové zvýšené poptávce po chatách a chalupách samozřejmě vím. V naší kanceláři se však věnujeme rezidenčním nemovitostem, čili domům a bytům. Naši klienti hledají nové bydlení pro sebe a svou rodinu nebo byty na investici. Cena nemovitostí dlouhodobě roste, koronavirová situace na tom nic nezměnila. V letošním roce očekávám mírný nárůst cen, pokud se nezmění podmínky na trhu. Mezi lidmi se drží hodně peněz, které nejčastěji chtějí uložit právě do nemovitostí. Ceny tak drží nahoře vysoká poptávka klientů. Živému realitnímu trhu naštěstí nahrávají nízké úrokové sazby hypoték i zrušení daně z nabytí nemovitosti.
 
Rozhovor vyšel v časopise PROFI Makléř & Reality 15. února 2021
 
Nejzajímavější a zároveň nejnáročnější je přímá komunikace s klienty
Nejzajímavější a zároveň nejnáročnější je přímá komunikace s klienty
Nejzajímavější a zároveň nejnáročnější je přímá komunikace s klienty
Nejzajímavější a zároveň nejnáročnější je přímá komunikace s klienty
Nahoru
NASTAVENÍ COOKIES