ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Přečtěte si příběhy franšízantů

Nerozlišuji, zda podniká žena, nebo muž

Lucie Langerová se rozhodla otevřít svůj OK Point v Jablonci nad Nisou letos v únoru. V rozhovoru prozradila, co stálo za jejím rozhodnutím a co radí ženám zvažujícím podnikání.

Lucie, jak jste se o franšízovém konceptu OK Point dozvěděla?

Po mateřské dovolené jsem přemýšlela, jak se v kariéře posunout dál, a přitom zužitkovat dosavadní zkušenosti z franšízového prostředí. Na portálu Franchising.cz mě zaujala prezentace OK Pointů. Koncept franšízové pobočky, kde klienti na jednom místě vyřeší finanční, bankovní, pojišťovací i realitní záležitosti byl přesně to, co jsem hledala. Prostě místo, kde mohu plně využít své znalosti a zároveň smysluplně pomáhat lidem. 

Pobočku OK Pointu jste otevřela prvního února, v době nouzového stavu a přísných vládních opatření proti šíření koronaviru. Proč jste zvolila právě toto načasování?

Otevření jsem plánovala už delší dobu. Domnívám se, že ani tolik nezáleží na tom, kdy pobočku otevíráte. Finance a reality lidé potřebovali a potřebují řešit vždy, bez ohledu na nouzový stav. Naopak si myslím, že právě v současné době jsou naše služby aktuální více než kdy jindy, jelikož finance a vlastní bydlení se pro lidi stávají nejdůležitějšími oblastmi života, hned po zdraví.

Měla jste předchozí zkušenosti s podnikáním a franšízou?

Ano, měla. První podnikatelské zkušenosti jsem získala už v roce 2009, kdy jsem pod záštitou společnosti Česká pojišťovna po následující čtyři roky vedla tým 40 poradců. Za tu dobu jsem si nejen osvojila hlubší znalosti portfolia finančních a nefinančních produktů, ale také se naučila jak vést a motivovat lidi. Tato zkušenost mi hodně pomohla v profesním růstu, a tak jsem od roku 2012 začala pracovat v síti franšízových bankovních poboček.

Co všechno bylo třeba zařídit pro vybudování pobočky?

Klasické budování pobočky úplně od nuly mě minulo, protože jsem pobočku přebírala již jako vybavené obchodní místo po odchozím franšízantovi. Převzetí pobočky i vyřízení veškeré agendy mi výrazně usnadnil Broker Consulting, takže vše probíhalo hladce.

Jakou podporu Vám konkrétně poskytl franšízor, tj. Broker Consulting?  

Franšízor mi poskytl maximální součinnost a podporu, pomohl mi s veškerými nástupními dokumenty i s technickou částí otevření kamenné pobočky. Zároveň jsem od něj získala podporu v oblasti vzdělávání. Tato podpora je podle mého názoru nepostradatelná při počátečním rozjezdu pobočky a každému franšízantovi velmi usnadňuje rozvinutí podnikatelského záměru.

Vnímáte nějaké rozdíly v tom, zda podniká žena, nebo muž?

Popravdě řečeno, nevnímám. Nejen v podnikání se řídím heslem „překážky a obtíže jsou stupně, pomocí kterých stoupáme k výšinám“. Domnívám se tedy, že nezáleží na tom, zda je v této pozici muž, či žena.

Pobočka je otevřená něco přes měsíc. Jak o sobě dáváte potenciálním klientům vědět?

Snažím se využít veškerých akvizičních činností, které jsou podle aktuálních vládních nařízení přípustné. Nové klienty tak se svým týmem oslovuji většinou v osobní rovině anebo telefonicky. Jakmile se pravidla uvolní, počítám se spuštěním marketingových akcí na Den dětí či na závěr školního roku. Věřím, že v následujících měsících už tyto možnosti budou realizovatelné.  

Jak v této době na pobočce fungujete?

Naše pobočka je nyní obsazena dvěma kvalifikovanými pracovnicemi, které v následujících měsících ještě doplní realitní makléř, kterého nyní aktivně hledáme. Otevřeno máme po celý pracovní týden za dodržení veškerých hygienických opatření.

Dokážete shrnout, s jakými záležitostmi se na Vás klienti nejčastěji obracejí?

Těch oblastí je více, ale nejčastěji si klienti přejí optimalizovat své stávající úvěry nebo zhodnotit své naspořené peníze. Velmi často se na nás obracejí i s realitními požadavky, ať už je to výběr vlastního bydlení, nebo investiční nemovitosti. Na našem OK Pointu mohou řešit všechny tyto záležitosti pod jednou střechou.

Na trhu se v prvních dvou měsících letošního roku doslova roztrhl pytel se žádostmi o hypotéku, a to i přes trvající koronavirovou krizi. Pozorujete tento zvýšený zájem i u Vašich klientů?  

Řekla bych, že si teď lidé více než kdy jindy uvědomují, jak moc je důležité bydlet ve vlastním. Na jejich uvažování má vliv současná nelehká doba a protikoronavirová opatření, se kterými se za poslední rok museli nějak sžít. Lidé už neřeší jen běžné nákupy, ale například i rekonstrukci vlastní nemovitosti, ve které tráví mnohem více času. Setkávám se ale také s klienty, kteří se zabývají zhodnocením svých financí. Ty však nyní kvůli snížení reposazby ČNB stagnují, a tak klienti začínají upřednostňovat nákup nemovitosti jakožto investici.

Co byste poradila ženám, které přemýšlejí o založení vlastního podnikání?

Pokud je žena pracovitá, cílevědomá a nebojí se riskovat, je pro ni založení vlastního podnikání velmi dobrou cestou. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že díky své píli a odhodlání se žena může jednak stát nezávislou, a jednak dál profesně i osobně růst.

Rozhovor vyšel 18. 3. 2021 na portálu Franchising.cz.

 

Nerozlišuji, zda podniká žena, nebo muž
Nerozlišuji, zda podniká žena, nebo muž
Nerozlišuji, zda podniká žena, nebo muž
Nahoru
NASTAVENÍ COOKIES