1507557294_tmp_Bankovnictvi_9_2017_1

Rozhovor s generálním ředitelem mBank Pawłem Kucharským

Před deseti lety byla on-line banka zajímavostí, dnes se stává standardem, říká generální ředitel mBank Paweł Kucharski v rozhovoru pro časopis Bankovnictví. Zde se mimo jiné zmiňuje o úspěšné spolupráci společností Broker Consulting a mBank v rámci projektu frašíz OK POINT.

 

Původně si mBank nezakládala na distribuční síti v podobě poboček a tvářila se čistě internetově. Nicméně v minulém roce došlo k partnerství se společností Broker Consulting, v rámci kterého měla mBank rázem pobočky (franšízy) v podobě OK Pointů. Proč jste se uchýlili k tomuto modelu?

mBank byla, je a bude primárně digitální bankou. Internet a samoobslužný model má ve svém DNA a na tom se nic nemění. V podstatě od příchodu do Česka a na Slovensko máme v obou zemích konstantní počet primárně obchodních míst a hlavními servisními i prodejními kanály jsou internet a telefon. A tento digitální model jsme veskrze pragmaticky doplnili spoluprací s experty „face to face” servis a poradenství Broker Consulting. Společně jsme se dohodli na velice zajímavém modelu cobrandových franšízových obchodních míst OK Point s prémiovým designem. S Broker Consulting máme domluvené tzv. pravidlo prioritizace, takže klient obdrží jako první právě nabídku od mBank, ale pokud ta mu z nějakého důvodu nevyhovuje, mohou poradci na OK Pointu nabídnout produkt i od jiné finanční instituce. Pro nás to znamená rozšíření obchodních příležitostí na klientské segmenty, které by k nám samy od sebe vysoce pravděpodobně nepřišly, protože preferují svého poradce a náš základní samoobslužný model jako takový jim není primárně vlastní. Klienti mBank tím získávají další možnost pro kontakt s bankou a především vkladomaty pro vkládání prostředků na účet v mBank. A Broker Consulting tím získal partnera z on-line světa, což také znamená doplnění jejich obchodního modelu a možnost dalšího rozvoje obchodu. Jak vidíte, jedná se o učebnicový příklad win-win spolupráce.

 

Celosvětovým trendem je bojovat proti hotovosti, proč jste v loňském roce spustili společně s Broker Consulting projekt vkladomatů?

V České republice a na Slovensku nemáme jedinou pobočku, která by pracovala s hotovostí. Ale máme také klienty, kteří s hotovostí pracují, jednoduše proto, že je v jejich podnikání hlavním platebním prostředkem. Tito klienti tak s hotovostí nakládat budou i nadále a dosavadní jedinou cestou pro přímý vklad pro ně byla poštovní poukázka. Vyšli jsme jim tedy vstříc a ve spolupráci s Broker Consulting jsme spustili letos na jaře vkladomaty, respektive recyklační vkladové bankomaty. Ohlasy od zákazníků máme veskrze pozitivní čili tento krok považujeme za úspěšný a pro klienty praktický. Ovšem je potřeba říct, že oproti běžným bankám se stále jedná o zanedbatelný poměr hotovostních operací.

 

Jak hodnotíte spolupráci s Broker Constulting?

Začali jsme se potkávat před dvěma lety a v prosinci 2015 jsme společně otevřeli první OK Point. Aktuálně jich jsou na světě téměř dvě desítky a rozpracováno je více než 40 lokalit. Letošní rok je ve znamení intenzivní expanze, do konce roku by mělo být otevřeno až 35 těchto poboček, přičemž během roku 2018 bychom se chtěli dostat na původně plánovaný počet až 70 v celé České republice. Zájem ze strany potencionálních franšízantů je veliký, ale v současné době je vcelku obtížné najít dobrou lokalitu s rozumným nájmem a náklady na přestavbu. Letos na jaře jsme společně spustili recyklační vkladové bankomaty, o které je mezi klienty opravdu velký zájem. Připravili jsme společně zajímavé nastavení produktů, kterých jsme už prodali tisíce, a spolupráce se stále rozvíjí, a to násobným tempem.

Bankovnictvi_9_2017_2@0,3xBankovnictvi_9_2017_3@0,3x

1 příspěvek
  1. klient
    klient says:

    on-line???
    m-bank posílá elektronické informace o pohybu na účtu (Email Push) se zpožděním až 5 dnů
    co je na tom zajímavého?

    Odpovědět

Komentář k článku

K odeslání příspěvku vyplňte všechna pole

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Doplňte číslo (ochrana proti spamu): *