Jan_Smilek_Petr_Mares (3)

S OK POINTem máme velké plány

Na prestižní adrese Vinohradská 37 stojí největší OK POINT v Česku, a jak jeho franšízanti Jan Smílek a Petr Mareš s nadsázkou říkají, i na celém světě. Jubilejní desátá pražská pobočka má tři patra. Cesta nových franšízantů do Broker Consulting a OK POINTu vedla přes řadu finančních a investičních společností, ale teprve s OK POINTem získali pocit, že mají konečně pro klienty opravdu komplexní nabídku.

„Na Broker Consulting mne mimo jiné zaujalo to, že Petr Hrubý jako zakladatel je stále aktivní ve vedení společnosti. Na jeho přístupu a chování poznáte, že pro společnost žije a jeho myšlenky jsou prostoupeny celou firmou,“ vzpomíná Jan Smílek a dodává: „Oslovily nás i nástroje a inovativní přístupy, které v Broker Consulting jsou a které podle nás souvisejí s vizionářským pohledem Petra Hrubého na vývoj oboru. Řekl jsem si, že by bylo fajn spojit zbytek svého produktivního života s touto firmou, protože je stabilní, ví, kam směřuje, a je díky nástrojům, které má, daleko před konkurencí.“

Jan Smílek začal poté, co ukončil úspěšnou hudební kariéru, koketovat s financemi, a to v regionální pobočce jedné stavební spořitelny v Karlových Varech. Tam se vypracoval až na oblastního ředitele a na této pozici působil tři roky. Finance se staly jeho životním posláním. Roli finančního poradce si vyzkoušel krátce v jedné poradenské společnosti, ale to jeho očekávání nenaplnilo. Rozhodl se vydat spíše směrem ke kapitálovým trhům. Přešel do brokerské společnosti, kde se potkal s Petrem Marešem. I ten měl za sebou zajímavou kariéru. Podniká už od střední školy a vyzkoušel si řadu oborů. Kromě OK POINTu má ještě firmu zabývající se zahradní technikou, která má několik kamenných obchodů a provozuje e-shop.

„Jednu dobu jsem provozoval tři stánky se zmrzlinou. Rád na tu dobu vzpomínám, protože když máte jako zmrzlinář kvalitní produkt, potom neexistuje nespokojený zákazník. Když dáte lidem do ruky zmrzlinu, tak se usměje každý. Ale finance jsou stálejší – nemají sezonní výkyvy,“ upřesňuje Mareš. „Pořád budou lidé, kteří mají peníze a chtějí je investovat, a lidé, kteří je nemají a budou si je půjčovat. A totéž platí pro realitní obchody – vždy budou kupující a prodávající. Takže finance vnímám pro sebe jako konečnou stanici, obor, kterému bych se chtěl věnovat až do důchodu. Je totiž univerzální – každý má peníze a něco s nimi řeší. Teď už je to o tom, být u toho.“

Pobočka, která poskytne lidem daleko víc služeb než obyčejná banka

S projektem OK POINT se seznamovali postupně. Byli se podívat i v jedné z pražských poboček.

„Dost na nás zapůsobila – prostor, design, služby – jednoznačně lepší než pobočka banky. Tam to bylo také poprvé, kdy jsme si dokázali představit, že budeme mít také svůj vlastní OK POINT a budeme klienty vodit do podobného prostoru,“ vysvětluje Petr Mareš. A Jan Smílek ho doplňuje: „Na OK POINTu nás zaujalo spojení s mBank, že lidé přijdou z ulice právě kvůli tomu logu, třeba i kvůli triviálním věcem jako změna adresy, ale pak zjistí, že na OK POINTu mohou vyřešit daleko více věcí včetně realit. To byl důležitý moment v rozhodování, proč do toho jít.“

Jejich cesta k pobočce byla poměrně rychlá, trvala asi měsíc a půl. V momentě, kdy se sešli s Petrem Hrubým a přednesli mu svůj záměr, se zrovna uvolnila bývalá centrála mBank na Vinohradské 37. Jednalo se o třípatrový prostor, který vyžadoval značné úpravy, ale i přesto do toho šli.

„Po první prohlídce jsme si ho zamilovali. Navíc ta lokalita je velmi exkluzivní a Vinohrady máme rádi. Věděli jsme, že nehledáme prostor pro tři čtyři lidi, ale že tam chceme budovat obchodní strukturu. Teď už nás je deset a do konce roku počítáme s patnácti dvaceti lidmi. Ve spodní části pobočky bude realitní oddělení, v přízemí samotný OK POINT a v prvním patře zasedačky, vedení a zbytek kolegů na finanční plánování,“ objasňuje plány franšízant Jan Smílek. O tom, že ambice mají i v dosažených výsledcích, svědčí i závazek Petra Mareše a Jana Smílka, že po slavnostním otevření pobočky chtějí během října a listopadu dosáhnout měsíční produkce 2 000 bodů.

Jak moc mají obchodní strategii promyšlenou, dokazuje i to, že mají unikátní systém fungování vlastního OK POINTu. Budou tam mít netradičně jen jedno pracovní místo, ale s propojením na několik zasedacích místností v dalším patře. Klienta obslouží konzultant právě tam a na OK POINTu si jen vyslechne to nejdůležitější. A na uvolněné místo v OK POINTu usedne hned jiný specialista, který tam vyčká příchodu nového klienta, s nímž pak zamíří na jednání do další zasedačky.

„Chceme klientům poskytnout pocit exkluzivity a soukromí při projednávání jejich finančních záležitostí. Potřebujeme, aby se otevřeli a povídali si s námi o svých plánech a snech. A k tomu zasedačka poslouží ideálně,“ uzavírá plány Jan Smílek.

0 příspěvků

Komentář k článku

K odeslání příspěvku vyplňte všechna pole

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Doplňte číslo (ochrana proti spamu): *