ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Přečtěte si příběhy franšízantů

Už jsme chtěli někde zakotvit, proto jsme si otevřeli franšízovou pobočku

Na prestižní adrese Vinohradská 37 stojí největší OK Point v Česku, a jak jeho franšízanti Jan Smílek a Petr Mareš s nadsázkou říkají, i na celém světě. Jejich cesta k vlastní pobočce vedla přes řadu finančních a investičních společností, ale teprve s OK Pointem získali pocit, že konečně v podnikání zakotvili.

Jan Smílek začal poté, co ukončil úspěšnou hudební kariéru, koketovat s financemi, a to v regionální pobočce jedné stavební spořitelny v Karlových Varech. Tam se vypracoval až na oblastního ředitele a na této pozici působil tři roky. Finance se staly jeho životním posláním. Roli finančního poradce si vyzkoušel krátce v jedné poradenské společnosti, ale to jeho očekávání nenaplnilo. Rozhodl se vydat spíše směrem ke kapitálovým trhům. Přešel do brokerské společnosti, kde se potkal s Petrem Marešem. I ten měl za sebou zajímavou kariéru. Podniká už od střední školy a vyzkoušel si řadu oborů.

„Jednu dobu jsem provozoval tři stánky se zmrzlinou. Rád na tu dobu vzpomínám, protože když máte jako zmrzlinář kvalitní produkt, potom neexistuje nespokojený zákazník. Když dáte lidem do ruky zmrzlinu, tak se usměje každý. Ale finance jsou stálejší – nemají sezonní výkyvy,“ zdůvodňuje své rozhodnutí změnit obor Petr Mareš. „Pořád budou lidé, kteří mají peníze a chtějí je investovat, a lidé, kteří je nemají a budou si je půjčovat. A totéž platí pro realitní obchody – vždy budou kupující a prodávající. Takže finance vnímám pro sebe jako konečnou stanici, obor, kterému bych se chtěl věnovat až do důchodu. Je totiž univerzální – každý má peníze a něco s nimi řeší. Teď už je to o tom, být u toho.“

Pobočka, která poskytne lidem daleko víc služeb než obyčejná banka

S projektem OK Point se seznamovali postupně, už na začátku je zaujala možnost zužitkovat předchozí zkušenosti z finančního trhu a rozšířit je o další služby. Než se ale definitivně rozhodli, byli se podívat i v jedné z pražských poboček.

„Dost na nás zapůsobila – prostor, design, služby – jednoznačně lepší než pobočka banky. Tam to bylo také poprvé, kdy jsme si dokázali představit, že budeme mít svůj vlastní OK Point a budeme klienty vodit do podobného prostoru,“ vysvětluje Petr Mareš. A Jan Smílek ho doplňuje: „Na OK Pointu nás zaujalo spojení s mBank, že lidé přijdou z ulice právě kvůli tomu logu, třeba i kvůli triviálním věcem jako změna adresy, ale pak zjistí, že na naší pobočce mohou vyřešit daleko více věcí včetně realit. To byl důležitý moment v rozhodování, proč do toho jít.“

Bývalá centrála mBank, dnes OK Point

Jejich cesta k pobočce byla poměrně rychlá, trvala asi měsíc a půl. V momentě, kdy se sešli s franšízorem a přednesli mu svůj záměr, se zrovna uvolnila bývalá centrála mBank na Vinohradské 37. Jednalo se o třípatrový prostor, který sice znamenal vyšší náklady, ale také více lidí na pobočce.

Dnes už na Vinohradské třídě fungují více než půl roku. Plně využili možnosti propojení realitních a finančních služeb. „Lidé, kteří k nám na pobočku přijdou a chtějí řešit například prodej nemovitosti, ocení, že jim pomůžeme nejenom s právními službami a servisem při prodeji, ale i se správou finančních prostředků získaných za nemovitost,“ vypočítává služby Jan Smílek „Hodně se na nás obrací předchozí, většinou bonitní klienti, s kterými jsme řešili investice. Teď jim jako rozšíření služeb můžeme nabídnout například investice do realit, nejenom jednotlivých bytů či domů, ale třeba i celých činžovních domů,“ uzavírá franšízant.

Článek byl publikován v Pražském deníku 25. března 2019.

 

Zaujal Vás příběh našich franšízantů a uvažujete o vlastní franšíze? Neváhejte a ozvěte se Lence Slepičkové na e-mail lenka.slepickova@bcas.cz, nebo na telefon 731 537 402, ráda Vám poskytne odpovědi na vše, co Vás zajímá.

Už jsme chtěli někde zakotvit, proto jsme si otevřeli franšízovou pobočku
Už jsme chtěli někde zakotvit, proto jsme si otevřeli franšízovou pobočku
Už jsme chtěli někde zakotvit, proto jsme si otevřeli franšízovou pobočku
Nahoru
NASTAVENÍ COOKIES